Tjøme

Ole Paus sommerkonsert på Engø Gård

Gjelder 17.juli 2018

Bestill nå
Fra kr 2495,-
per person per natt

Sommerkonsert


Ole Paus er igjen klar for sommerkonsert på Engø Gård. Nå er han igjen på veien alene uten sin rustne halvdel.

Program

Kl. 17.00 – Innslipp på konsertområdet. Det vil være enkel servering av mat og drikke tilgjengelig.
Kl. 18.00 – Konserten starter. Varighet ca 75 minutter.

På konsertområdet, gressplenen foran Engø Gård sin restaurant med utsikt til Grimestadbukten, blir det satt opp begrenset med sitteplasser, alle konsertgjester anbefales derfor å ta med egen stol og klær etter værforholdene.

Servering

Lunsj serveres disse dagene med bordsetning kl. 12.00 og kl. 15.00.
Vi gjør oppmerksom på at alle bordreservasjoner gjelder for 2 timer, og ber om hensyn til at det er andre gjester som skal benytte bordet ved neste servering. 

Middag serveres denne dagen med bordsetning etter konserten, vi serverer en 4-retters gourmetmeny til dette arrangementet.

På konsertområdet vil det være enkel servering av mat og drikke fra kl. 17.00.

Pris fra 2.495 kr per person per natt inkluderer; Utekonsert med Ole Paus , deretter 4-retters gourmetmeny, overnatting og frokost.                     

Litt om Ole Paus

Ole Paus har vel aldri passet tittelen nasjonalskald, til det har han laget for mye bråk og huskestue de siste førti-og-noe år som artist, poet og forfatter. Han har smekket oss over fingrene ved ethvert tilløp til bourgeoisie og selvtilfredshet helt siden debuten “Der Ute - Der Inne” (1970), og oppfølgeren, klassikeren “Garman” (1972).

Senere på sytti-tallet kom en serie plater der Paus ikke bare revitaliserte den middelalderske nidvisen, han foregrep også internettets umiddelbare musikk-publisering; Paus-posten ble som oftest skrevet, innspilt og utgitt på under en uke, og inneholdt stort sett besk satire og harselering med navngitte kulturpersonligheter og politikere. En stund forsvant nesten poeten og kunstneren Ole Paus i all støyen.

Det er et talende og ganske Pausk paradoks at "Mitt Lille Land" ble utgitt nærmest som et partsinnlegg i den mest polariserende striden i norsk samfunnsliv de siste førti årene: EU-avstemningen i 1994.

Den gangen oppfattet noen sangen som bitende ironi, men det var i følge Paus selv aldri meningen. Og gjennom tjue års bruk har Mitt Lille Land rykket stadig nærmere side 1 i den Nasjonale Norske Sangboka.

Herr Paus fører et propert språk. Han vet å lodde arbeidsomme, protestantiske norske ord med en vekt de sjelden har i sitt daglige virke som sakprosa og småsnakk i busskøen.

"Den Tøffeste Gutten I Himmelen", om redaktør Tore Olsen som omkom i bilen sin på vei hjem fra Sverige med det ferske opplaget av rock-magasinet BEAT i bagasjerommet, er en annen Paus-tekst som har vokst på seg en dypere klang enn den hadde da den kom ut. "Innerst I Sjelen", som Sissel Kyrkjebø gjorde sitt kanskje fineste stykke musikk ut av, er en tredje. "Engler I Sneen" ble en Jonas Fjeld-klassiker og starten på et langt og fruktbart musikalsk partnerskap.